JAARMARKT 13 OKTOBER 1997

Terug naar jaarjournaal 1997 Op 13 oktober 1997 ging de Boomse jaarmarkt door die voor het eerst in 1798 werd ingericht. De goede weersomstandigheden zorgden voor een talrijke opkomst. Ook de Boomse carnavalisten ‘De Loebassen’ waren van de partij. De originele videofilm maakt deel uit van het jaarjournaal 1997 van het gemeentelijk filmarchief en wordt … Lees verder

CARNAVAL TREKT DOOR DE BOOMSE STRATEN MET NIEUWE PRINS GEERT I

Terug naar jaarjournaal 1997 Op 16 februari 1997 werd de Boomse carnavalvereniging ‘De Loebassen’ op het gemeentehuis ontvangen waar ze uit handen van burgemeester Marnef de Gouden sleutel in ontvangst mochten nemen. Prins Paul I werd opgevolgd door prins Geert I. De stoet met vele kleurrijke groepen werd gefilmd in de Antwerpsestraat waar de confetti … Lees verder

Carnavalsstoet De Loebassen

Terug naar index jaarjournaal 1996 Op zondag 25 februari 1996 trok de carnavalsstoet van ‘De Loebassen’ weer door de Boomse straten. Het thema van dat jaar was: ‘De Loebassen zijn weer present, al hebben ze gene cent’. De stoet vertrok in de Kerkhofstraat om 14u. Er namen dat jaar 25 carnavalgroepen deel. De originele videofilm … Lees verder

TENTOONSTELLING 11 JAAR ‘DE LOEBASSEN’

Terug naar index jaarjournaal 1990 Op 17 november 1990 werd in de Boomse schouwburg de tentoonstelling ’11 jaar carnavalsvereniging De Loebassen’ georganiseerd. Dat de tentoonstelling exact na elf jaar werd georganiseerd berust op geen toeval. De groet ‘Alaaf’, die steevast door alle carnavalsverenigingen wordt gebruikt,  zou uit een oud Keuls dialect komen en het getal … Lees verder